Vifta med händerna fjortis

 
Nu ska jag babbla av mig. Den som inte vill läsa är fri att scrolla nedåt eller hoppa till en annan sida.

Jag gillar inte fjortisar. At all! Jag gillar inte sättet de beter sig på, jag gillar (DEFENITIVT) inte klädstilen de har och mest av allt jag gillar inte själva idealen att kopiera varandra..
Att inte kunna vara sig själv måste ju kännas rätt hemskt ändå? Att inte ha den känslan när man köpt något från någon exklusiv affär eller från något annat land och känna YES, ingen annan har en likadan typ.
Men visst alla bestämmer över vad de själva vill göra med livet och så, men jag tycker det är lite hemskt att så att säga kväva sig själv genom att ha en blond bimbo till förebild istället för någon viktig.

Okej då tänker kanske de som inte är riktigt med mig på samma plan, vem är din förebild som du tycker är så viktig då?
Jo, till exempel Buddha. Världens visaste man. Hans ord är som bibeln för mig. Man förstår de inte men man gissar sig fram och får en rätt najs tolkning tillslut.
Och sen gillar jag en liten dam som heter Rosa Parks hon är en sån cool person så det inte är sant. Hade tänkt ge på mig en lite kortfattad historia så detta inlägg blir längre än vad det redan är.

Om du skulle åka buss år 1955 i USA och var svart var du tvungen att lösa in din biljett hos chauffören längst fram sen gå av bussen för att sedan gå på på en annan dörröppning eftersom bussen var indelad i två olika grupper. En för vita och en för svarta. Och en vit och en svart fick aldrig sitta bredvid varandra, inte ens om det var en mittgång som skilde de åt. Och om en vit inte fick plats någonstans var en svart tvungen att ge upp sin plats åt den vita. Dock en dag så vägrade Rosa ge upp sin plats åt en vit. Även om busschaufören krävde att hon skulle ge sin plats!
Man brukar då säga att detta var starten för den moderna amerikanska medborgarrättsrörelsen.

Vad nu detta hade med fjortisar att göra kommer jag inte ihåg. Haha! Men iallafall, var dig själv. Herregud vad du tjänar på det och vad du gillar dig själv mer då!




Nu ska "Guru Sofia" sova. Godnatt:)


         
   
COMMENTS
   
       
   COMMENT HERE:

   NAME:
        REMEMBER ME
   
   E-MAIL: (NOT FOR PUBLICATION)
       
   URL/PAGE/BLOG:
       
   YOUR COMMENT:
       
     
 
Trackback