Jag är "lucy in the sky" jag är högt över molnen..

 
Har nyss spelat en låt som heter Creep ett bra tag nu, vilket jag själv som vet ackorden tycker är OTROLIGT strongt gjort. Det är endast barreackord. Dvs en hand på ett helt band. Rätt svårt till en början men har lärt in mig det och nu testade jag att jag göra lite olika.. vad ska man kalla det? Varianter typ? Hahah så svårt att förklara men jag ville bara skriva av mig tills min handled som twistat och vändt sig, kommer till rätta igen.
Det roligaste är att jag har hittat en massa nackdelar med att spela gitarr och väldigt få fördelar men endå kan jag inte sluta spela. Tillexempel, jag fick en blåsa förrut. Jag har fått tjockare hud på fingrarna vilket kan kännas lite otäckt ibland. Nackellacket blir helt jävla FAIL om man målat naglarna och sen spelar (att.jag.aldrig.lär.mig) och det kan kosta lite grann ibland. Strängarna kan gå av ibland och då är det bara att hosta upp nån hundralapp för att köpa nya. Och nu ska jag köpa en ny elgitarr för den jag har är en såkallad nybörjargitarr. Gillar inte att kalla mig för nybörjare längre ;) Min lärare sa att man tjänar rätt mycket på att köpa en begagnad vilket kan max ligga på 3500. . . (!)
Men även fast det finns en massa nackdelar så kan jag inte sluta spela. Det går inte. Skulle bli så ledsen om det var något som hindrade mig från att spela. Älskar att bara dra fram Hubert (har fortfarande inte haft min namngivning hahah) och spela lite!
         
   
COMMENTS
   
       
   COMMENT HERE:

   NAME:
        REMEMBER ME
   
   E-MAIL: (NOT FOR PUBLICATION)
       
   URL/PAGE/BLOG:
       
   YOUR COMMENT:
       
     
 
Trackback