And maybe, your gonna be the one who saves me?

 
Idag är det ju internationella kvinnodagen. Wow. Tycker det är rätt mäktigt med en dag endast för kvinnor. Jag har några kvinnor som jag ser upp till. Som jag tycker är i sig mäktiga.
Gabrielle `Coco´ Chanel. Hon är så vacker och är en sådan inspirationskälla. Jag har ingen aning om vad det är som gör att jag blir lite knäsvag så fort jag ser Chanel parfym, det börjar klia i fingrarna och jag bara måste fram och lukta lite, även om jag fått höra av alla människor att den luktar kärring haha!


Mariah Carey. Hon har funnits i min vardag sen jag var kanske tio år. Hon har alltid inspirerat att följa sakta men säkert min lilla dröm att få sjunga och spela gitarr som ett yrke. Nu verkar den drömmen både långt borta och även kanske lite ointressant. Eller inte lika relevant just nu. Men hon inspirerar mig iallafall väldigt mycket! (speciellt när hon ser så naturligt ut som på den här bilden !)

Scarlett Johansson kan ju vara världens vackraste kvinna, och smartaste! Jag läste en interjuv om henne en gång (det som fick mig att gilla henne) där hon sa: Jag har varit skådespelare sen jag varit åtta år. Och vad får jag? Ett pris för de finaste brösten...

Mary-Kate & Ashley Olsen är så vackra och fina så det går ju att inte tycka om de. Jag var ett litet MK&A fan i mina yngre dagar. Försökte se ut som de och köpte ALLA deras böcker.. Nu. Njae, inte så mycket. Men kikar man på hur de klär sig så börjar jag drägla och vill bara ut och köpa köpa köpa kläder. Åh så snygga de är!

Eliott `Coco´ Sumner, eller I blame Coco som hennes artistnamn är. Jag gillar henne för hon har en superskön röst, med en liten pojkröst inblandat i det. UNDERBART. Hon är annorlunda och hon är blyg. Men hon visar sig ändå på ett läckert sätt. Äsch jag kan inte förklara. Hon är bara cool! DOCK gillar jag inte när hon röker.. Hon röker otroligt mycket och därför är hon sist på den här kvinnolistan.
Jag glömde att nämna att hon har världens coolaste klädstil. Verkligen!

Sen så har vi ju resten av världens alla kvinnor plus mina vackra vänner och min storasyster (som fyller år om två dagar yeeah) och min mamma. Puss på oss alla kvinnor nu
(wow, första gången jag får till ett riktigt blogginlägg utan att flumma till det haha!)
         
   
COMMENTS
     
    » Nani        

sv:ja, du tillhör ju en av DEM. Men är fortfarande osäker på min ide. Får se hur det löser sig. Alltå, jag hade tänkt dra till gym1 (och spara mina riksdaler som existerar i kontot, än). Men, om vi drar förbi där en snabbis kanske det går. Har ju inte plus kort (ACCES) så måste vara hemma innan 7. Men vi slutar ju tidigt som sagt...

    2011-03-08 // 21:11:28                                
   
       
   COMMENT HERE:

   NAME:
        REMEMBER ME
   
   E-MAIL: (NOT FOR PUBLICATION)
       
   URL/PAGE/BLOG:
       
   YOUR COMMENT:
       
     
 
Trackback