Det var back in the days

 
Allra första dagen i Cyber gick av stapeln idag. MYS! Superskön klass med två som bor i Väsby, så lite sällis.
Började dagen med engelska, där det var superchill. Skulle ta en låt som jag gillade och sedan skriva vem det var som gjort den och varför jag valde osv. Tog först Who's Laughing Now (lyssnar på den just nu as a matter of fact) med Jessie J men funderar på att ta någon Mötley Crüe låt eller Slash, om jag inte skrämmer bort de med min stora passion för de gamla snubbarna. Tror det krävs rätt mycket för att skrämma bort de faktiskt haha. Hade sedan mentorstid men våra mentorer hade inget att meddela, så min mentor skrev bara på ett papper sen följde jag med Karina för vi skulle fixa något papper från musikteorin (Notera: måste läsa igenom det!) sedan hade vi lunch. Vart koskooosssss (jag kan stava) med järvar. Gott. Rätt så faktiskt. Sedan jordgubbars saft och ett mjukt vitt bröd. Julia joinade där precis när alla skulle gå så jag satt kvar och käka med Juli. SUPERMYSIGT att gå i samma skola igen! Behöver någon att babbla av mig med ibland, (ofta!) och då är det skönt att ha någon nära.
Efter det hade vi svenska och då skulle vi lyssna på en massa redovisningar som folk varken tränat på ELLER ens typ gjort. SLACKER KLASS <3

Slacker, ett uttryck som kan härledas till USA under första och andra världskriget för att beskriva personer som undvek militärtjänsten. Under 1990-talet kom det dock mer att beskriva tendenser i den yngre generationen

En typisk slacker karaktäriseras av ett statiskt, oentusiastiskt uppträdande som manifesteras i ett uppenbart avsaknande av att "ta tag" i saker. Denna avsaknad av motivation representeras ofta av arbetslöshet eller en anställning som kräver minimal ansträngning. Ett bra exempel på en slacker kan vanligtvis benämnas med Stek. Stek är ursprungligen ett skällsord, men kan även användas för att nedvärdera folk som tilltalas slacker i folkmun.


Sedan skulle vi börja på ett nytt kapitel. Tror ni inte då att det tamefan är det jag precis avslutat i Jensen. TJOHO. Visst nu kan jag ju det, men den här engelska läraren förklarade detta med debattinlägg osv på ett mycket, mycket, MYCKET bättre sätt än hon i Jensen. Tog sedan tåget med fyra av mina klasskamrater + Julia. En + Julia gick av i Rotan och resterande klasskamrater drog vidare till UV. Pratade lite buss och väg där jag bor osv med de innan min mamma kom och hämtade. Enda gången jag faktiskt ångrar att jag hade ringt mamma och tiggt om skjuts. Hade ju faktiskt varit supermysigt att ta en buss och prata lite med resterande klasskamrater. Mamma hade rätt ont i huvet så det blev lite små rester, imorn funderade jag på att överraska med tacos och lite gitarr uppspelning för mami och papi. Duktig dotter som man nu är.
         
   
COMMENTS
   
       
   COMMENT HERE:

   NAME:
        REMEMBER ME
   
   E-MAIL: (NOT FOR PUBLICATION)
       
   URL/PAGE/BLOG:
       
   YOUR COMMENT:
       
     
 
Trackback